tisdag 1 september 2009

GLENN STÖMBERG COLLECTION

GLENN STRÖMBERG COLLECTION

När jag var liten hade jag ett fåtal idoler,
men det är inte många man fått med sig upp i vuxen ålder.
Glenn Strömberg och IFK Göteborg prydde mina väggar
eller snarare fungerade som tapet i mitt rum.
Fast Peter och Patrik Sundström och Björklöven fick också vara med på ett hörn,
tillsammans med Ingemar Stenmark, Ronny Pettersson och Björn W.
Men även om jag inte längre hänger Glenn på väggen,
följer jag honom fortfarande med stort intresse.
Vi delar intresset för Italien och dess mat och han är en riktigt bra kommentator tycker jag.
Jag passerade Bergamo under semester.
Det är där Glenn nu mer är bosatt sedan väldigt många år.
kan man i en lång intervju läsa om tankarna kring hur detta varumärke kom till.
Här finns massor med goda och härliga recept med vackra bilder.
Glenns sortiment återfinns hos bla ICA, COOP och CITYGROSS.
För fler återförsäljare på mindre orter, gå in på länken ovan.
Glenn har även givit ut en fantastisk kokbok under namnet Med Smak Av Italien.
En vacker dag skall jag se till att få mitt ex signerad.
Visst har man stött på honom i olika fotbollssammanhang och på Coop,
men inte stövlar man fram med kokboken under armen precis...
Lite vett har jag faktiskt trots allt:)
Här nedan följer ett axplock ur sortimentet.
Bla finns det en härlig choklad mousse
Dama Nera-dominera/dominant på svenska som är sagolik.
Den måste ni testa.





alla foton: glenn strömberg collection

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar