tisdag 29 december 2009

NYÅRSFUNDERINGAR

God fortsättning på er alla.
Wow vilken vinter vi har.
Underbart!!!
fort julmaten landat som bomull
eller snarare en säck gråsten är det så dax att planera nästa balluns.
NYÅRSFIRANDET
I år blir det en tillställning med många goda vänner och massor med god mat.
Jag har fått ta hand om desserten både till oss vuxna och till barnen.
För jag tänkte faktiskt göra två.
Båda recepten finns redan här på bloggen.
Eftersom vi är många så tänker jag göra tårtor som skall frysas.
så vis spelar det ingen roll för desserten om middagen drar ut på tiden.
De skall bara plockas ut 30 minuter innan servering.
Till barnen skall jag göra frusen
Polkapaj på ChokladBotten
och till oss med lite mer sofistikerad smak
...hahaha....
Vit ChokladmousseTårta med PassionsFrukt och Hallonsås.
Daxs att åka och handla.
Skall passa på och köpa på mig lite hummer nu när tillgången är god.
Inte det lättaste att få tag på annars.
Jag har nämligen en riktig höjdar pasta med hummer
som jag tänkte bjuda er på här på bloggen.
Men var sak har sin tid.
På återseende...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar