måndag 13 juli 2009

ÅTER PÅ HEMMAPLAN

var man åter tillbaka i kära Sverige. Alltid lika skönt att få komma hem till sitt eget. Sova i sin egna säng med sitt egna täcke och sina egna kuddar. Slippa öronproppar för att kunna sova. Jag hör tyvärr minsta knappnål falla när jag skall sova borta. Fast min kudde följer mig var jag än far. Tyvärr glömde jag den i Frankrike men i Italien var kuddarna riktigt sköna som tur var. Nu när alla resväskor är uppackade, tvätten fixa och invikt, huset av städat och gräsmattan klippt och landen rensad, tänkte jag njuta av att bara få vara några dagar. Idag skall jag som sagt baka lite och sedan tänkte jag göra citrondricka. Imorgon jag släpa med min son och plocka jordgubbar. Han är redan orolig för hur tidigt detta kommer att ske. Hahaha...Det skall nämligen saftas och syltas och sedan måste jag frysa in jordgubbar till vinterns alla smothies. Oj då, låter som om jag levde vid sekelskiftet. Jag tycker om att göra saker bara för min egen skull på semestern. Det skall inte vara en massa måsten utan kul grejer som jag gillar och som inte är ett påhäng. även om solen lyser som idag tänker jag faktiskt vara inne större delen av dagen med gott samvete. Men någon timme i solstolen med en god bok blir det kanske. Fast visst blir man trött på att bada och sola, det kryper liksom överallt. Tur vi har lite regn här emellan åt. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar